hubert78, hehe, skubany...
Wymiana komputera ile może kosztować?
Zwiń
X
-
Wymiana komputera ile może kosztować?
Witam,
Jak w temacie. Auto od tygodnia szalało. Na zimnym odpaleniu samo dawało obroty na 4tyś, a na biegu ciągnęło jak by był tempomat. Po rozgrzaniu obroty spadały do 1,5 tyś. Dodatkowo na ciepłym straszne problemy z odpaleniem. W piątek zgasł mi na skrzyżowaniu i już nie odpala. Mechanik twierdzi że podmieniali już wszystko i został komputer. Zamówił już jakiś i w poniedziałek ma przyjść. Śpiewa sobie za to 300 zł. Pytanie czy nie za dużo, na allegro ceny różne od 100 do 300. Warto brać od niego czy lepiej samemu szukać.
Silnik to 1.6 AKL z LPG. w kompie przed tym jak auto zdechło jedyny błąd to sonda lamba ale na LPG to standard.
-
-
Nie wiem jakiego masz majstra ale dosłownie z 2 tygodnie temu miałem to samo.
Obroty tak samo wariowały, jak zgasł to ciężko było odpalić i w ogóle nie dało rady jeździć, podpiąłem się laptopem i jak się okazało walnięty był czujnik temperatury.
Na zegarach wszystko było ok a na sterownik podawał kosmiczne wartości, raz -33stopnie a po kilku sekundach 0stopni. Po wymianie wszystko wróciło do normy.
A silnik mam ten sam AKL z LPG.
Komentarz
-
-
a chodzi ci o ten czujnik temperatury na przewodzie doprowadzającym. Taki niebieski?? Bo właśnie jak latałem po blokach w vagu to też miałem temperatury na zimnym silniku żedu -20 a było na zewnątrz 0. Kurcze wiesz że to chyba będzie to. Jak odpalałem na zimnym to ewidentnie była zła mieszanka i czuć było benzyną pod maską a po odpaleniu tak jakby silnik dostawał za dużo paliwa i nie mógł tego przepalić. A jakiej firmy najlepiej kupić taki czujnik??
Bo prawde mówiąc to by była już 2 wymiana tego badziewia w moim aucie, pierwszy nie dawał poprawnego sygnału na wskaźnik i zawsze było 80 stopni. Ten obecny jak auto jeszcze jeździło też czasem dawał 86 po 20 km jazdy prędkością 100 km\h
Komentarz
-
-
Mówimy chyba o tym samym czujniku, znajduje się on tak jak by pod wlewem oleju dla silnika, w tych okolicach jakby.
Oryginalny podobno jest zielony, ja miałem czarny ale ostatnio przy wymianie zmieniłem też właśnie na zielony.
Ma on ogromne znaczenie dla pracy silnika.
Najlepiej kupuj tam gdzie dają gwarancję, poczytaj sobie na forach jakie są opinie ludzi o tym czujniku. Wyczytałem o jednej sytuacji że gość kupił 2 pod rząd nowe oryginalne i oba były trefne. Ciężko z nimi naprawdę jest.
Ja poszedłem do autolandu i podałem nr czujnika, powiedzieli mi że mają za 40zł i 70zł, spytałem czy dają jakąś gwarancję a oni na to że 1rok. Więc wziąłem ten tańszy Jak ma się zepsuć to raczej w tym czasie
O wymianie nie będę pisał bo to banał jest Ludzie spuszczają płyn chłodniczy ale ja u siebie korka nie odkręcałem od wlewu i podciśnienie trzymało płyn to może ze dwie kropelki ubyło przy wymianie go
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez g3rsustawiałem że to wina nie wystrojonej instalacji lpg.
To sa auta, ktore maja lambde i mozna stoic auto na drodze obserwujac wskazania korekt krotko i dlugoterminowych.
Komentarz
-
-
No właśnie niedługo kupuję kabelek i zobaczę jak tam sytuacja wygląda.
Listwa wymieniona a gazownik mówił że reduktor wygląda dobrze. No i wyczytałem na forach że gdyby reduktor nie trzymał ciśnienia to by się przełączał na benzynę a ja nie miałem ani razu takiej sytuacji.
Jeszcze muszę się trochę poduczyć tych tematów i może coś się zdziała.
Komentarz
-
-
Zamieszczone przez g3rsuJeszcze muszę się trochę poduczyć tych tematów i może coś się zdziała.
Komentarz
-
-
nie sprawdzałem jeszcze co tam pod maską bo od razu do pracy musiałem jechać, ale zmiana jest na duży plus. Obroty wkoncu spadają po puszczeniu gazu i tak nie szarpie na niskich obrotach. Jedyne co jeszcze musze zmienić to przewody WN bo mechanior mówił że iskra przeskakuje. Dam znać o tych przewodach.
[ Dodano: Sro 25 Lut, 15 16:21 ]
sory że tak późno pisze ale czasu nie miałem. W kablach nic nie widać żeby było gżebane przynajmniej z wierzchu. Wydaje mi się że wymieniony jest ten czujnik temperatury. Wymieniłem jeszcze kable WN i efekt taki że rzadziej gaśnie jak wrzucę na luz lub wcisnę sprzęgło. Obroty w tej chwili skaczą na luzie w granicach 800 - 1200 i tylko czasem. Nie wiem co dalej robić dalej? Pewnie trzeba by wymienić kopułkę i palec ale potrzebuje jakiejś podpowiedzi
Komentarz
-
Komentarz